EN
شنبه 1 اردیبهشت 1403

‍افزایش سرمایه گذاری چینی ها در املاک یونان

علیرغم شیوع جهانی کرونا، سرمایه گذاری چینی ها برای خرید ملک در یونان در حال افزایش است. با توجه به شیوع کمتر کرونا در یونان، میزان خرید املاک توسط چینی ها به بالاترین سطح خود از سال ۲۰۱۹ رسیده است.

بر اساس مطالعاتی که اخیرا انجام شده است، بطول کلی سرمایه گذاری اتباع چین در خارج از کشور در دوره شیوع کرونا اوج گرفته است و یونان بالاترین رشد را در میان مقاصد سرمایه گذاری چینی ها داشته است. خرید چینی ها در سه ماهه اول سال جاری نسبت به زمان مشابه در سال قبل در یونان ۱۰۹ درصد افزایش یافته است. در حالیکه در آلمان ۷۵ درصد، در آمریکا ۴۸ درصد و در بریتانیا ۱۰ درصد رشد نشان داده است. بیشترین رشد در سه ماهه اول سال جاری مربوط به فوریه بوده که چین در قرنطینه قرار گرفته بود.

این گزارش نشان می دهد که یونان دوازدهمین مقصد سرمایه گذاری شرکت های چینی در بخش املاک و مستغلات می باشد و این امر مرهون روابط نزدیک سیاسی بین دولتهای دو کشور است.

یکی دیگر از دلایل سرمایه گذاری چینی ها در یونان دریافت گلدن ویزا (ویزای طلایی) یونان است که با خرید ملک به ارزش حداقل ۲۵۰ هزار یورو، مزیت های بسیاری از جمله تردد آزاد در سراسر اروپا را برای سرمایه گذار به ارمغان می آورد. در سال ۲۰۱۹، ۸۶ درصد از گلدن ویزاهای صادر شده در یونان مربوط به سرمایه گذاران چینی بوده است.

تحلیلگران معتقدند چنانچه موفقیت یونان در کنترل کرونا ادامه یابد در ماههای آینده، یونان سهم بیشتری از بازار تقاضای چین را از آن خود خواهد کرد و به این ترتیب حتی انتظار می رود یونان از آمریکا و بریتانیا که دو مقصد سنتی سرمایه گذاران چینی هستند سبقت بگیرد.