EN
شنبه 8 اردیبهشت 1403

پایبندی یونان به تحریم های آمریکا علیه ونزوئلا

اتحادیه کشتی داران یونان پایبندی خود به تحریم هایی که دولت آمریکا علیه ونزوئلا وضع نموده را اعلام کرده است. سفیر آمریکا در آتن نیز از این موضوع ابراز خرسندی نموده و اظهار داشته که تحریم ها تا زمان تغییر رژیم ونزوئلا ادامه خواهد داشت. وی اقدامات اتحادیه مالکان کشتی یونان در عدم ارائه خدمات در حمل و نقل نفت ونزوئلا را شایسته تحسین دانسته است.

وزارت خزانه داری آمریکا در اوایل ماه ژوئن تحریم هایی را علیه چهار کشتی تانکر که در مالکیت یکی از بزرگترین شرکت های حمل و نقل دریایی یونان می باشند بدلیل نقض تحریم های ونزوئلا اعمال نمود. پس از آن بود که سفیر آمریکا در آتن با رئیس اتحادیه مالکان کشتی یونان در محل سفارت آمریکا ملاقات نمود و در نتیجه اتحادیه مذکور اطلاعیه ای با این مضمون صادر کرد: " اتحادیه بطور مشخص به تمامی اعضا در خصوص اقدامات محدود کننده و تحریم های ایالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد علیه کشورهای خاص هشدار می دهد و از تمامی اعضا می خواهد در اجرای کلیه دستورالعمل های مربوطه با احتیاط عمل نمایند."

پس از صدور این اطلاعیه، سفیر آمریکا از رفع تحریم های اعمال شده بر چهار تانکر یونانی خبر داد. وی در پیام خود آورده است: " با توجه به تلاش های انجام شده جهت آگاهی بخشی به جامعه مالکان کشتی در سراسر دنیا، چهار تانکر یونانی از لیست تحریمی اوفک خارج می شوند. "