EN
شنبه 8 اردیبهشت 1403

زیتون یونانی و روغن زیتون معاف از افزایش تعرفه ایالات متحده در مورد کالاهای اتحادیه اروپا

اعلام شده است که روغن زیتون و زیتون یونان از تعرفه هایی که اخیرا توسط دولت ایالات متحده درمورد انواع محصولات اتحادیه اروپا اعمال شده معاف خواهد بود. دفتر نمایندگان تجاری آمریکا اخیراً پس از 18 اکتبر2019 لیست کاملی از محصولات اروپایی را منتشر کرد که هنگام ورود آنها به بازار آمریکا با تعرفه 25 درصدی روبرو خواهند شد. این در نتیجه تصمیم اخیر دولت ترامپ مبنی بر تحمیل عوارض اضافی بر ارزش کالاها و محصولات اتحادیه اروپا به ارزش 7.5 میلیارد دلار است و به عنوان بخشی از یک جنگ تجاری مداوم بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا تلقی می شود.

روغن زیتون و زیتون یونان موفق به اخذ معافیت از این لیست شدند و به این محصولات اجازه می دهد قیمت فعلی خود را در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی آمریکایی حفظ کنند. دولت یونان با توجه به اهمیت بسیار زیاد صنعت روغن زیتون برای اقتصاد یونان ، مسئله را در هر فرصت ممکن با همتایان آمریکایی خود مطرح کرده بود. اما ، با تصمیم دولت آمریكا سایر تولیدكنندگان یونانی به شدت تحت تأثیر قرار می گیرند ، زیرا در مجموع 92 محصول تحت تأثیر آخرین تعرفه های آمریکایی قرار خواهند گرفت.

بدترین بخش، تولید کنندگان کنسرو میوه مانند هلو خواهد بود.

این محصولات قبلاً تعرفه 18٪ ای داشتند ولی از 18 اکتبر قیمت های آنها 25 درصد دیگر افزایش می یابند.

اتحادیه اروپا بارها  از ایالات متحده خواسته است كه از اینگونه اعمال در مورد تعرفه ها خودداری كند، و متعهد شده است در صورت افزایش تعرفه آمریكا و آسیب های اقتصادی به آنها، از تولیدكنندگان اروپایی حمایت كند.

 

 

source

https://greece.greekreporter.com/2019/10/04/greek-olives-and-olive-oil-exempt-from-us-tariffs-on-eu-goods/