EN
جمعه 31 فروردین 1403

اولین نشست مجازی بین اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان و اتاق بازرگانی آتن در سال 1402 برگزار شد.

پس از دیدار موفقیت آمیز هفته گذشته بین جناب آقای دکتر احسان بخشنده رایزن اقتصادی سفارت ایران در یونان و جناب آقای فانیس ماچوپولوس عضو هیات مدیره و رییس بخش ایران در اتاق بازرگانی آتن به ابتکار جناب آقای گیوزاد سفیر جدید ایران در یونان، نشستی مجازی بین جناب آقای دکتر مجید قدیری عضو هیات مدیره و دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان و همتای یونانی اش برگزار گردید.

طرفین در این نشست موضوعات مهمی را در راستای ارتقای مناسبات تجاری بین ایران و یونان مطرح و بر سر اجرای برنامه های اقتصادی دوجانبه به توافق رسیدند.

در مرحله اول، مقرر گردید چهار نشست مجازی بین تجار ایرانی و یونانی در حوزه های مختلف از جمله در حوزه صنعت و معدن، انرژی های تجدیدپذیر، گیاهان دارویی، گردشگری و زیتون و خشکبار برگزار گردد. همچنین به ابتکار دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان و با هدف کمک به تسهیل مراودات تجاری اعضای محترم این اتاق، مقرر گردید زمینه برقراری پرواز مستقیم بین ایران و یونان در آینده نزدیک فراهم گردد.

جناب آقای فانیس ماچوپولوس  نیز در این دیدار ضمن تشکر از اقدامات و برنامه های بخش اقتصادی سفارت کشورمان در یونان در دوره جدید سفارت جناب آقای گیوزاد، ابراز علاقه و امیدواری کرد که در آینده ای نزدیک در راس یک هیات تجاری به ایران سفر و با اعضای محترم اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان ملاقات کند.

اتاق مشترک بازرگانی ایران و یونان ضمن تشکر از رویکردها و دیدگاه های اقتصادی و توجه ویژه جناب آقای گیوزاد سفیر جدید ایران در یونان به فعالان اقتصادی و تجارت با یونان، آماده تسهیل هرگونه تجارت بین اعضای اتاق و طرف های یونانی در حوزه های مختلف است.