EN
جمعه 7 اردیبهشت 1403

نشست تجار ایرانی مقیم یونان با سفیر جدید ایران در آتن

به ابتکار جناب آقای ملک حسین گیوزاد سفیر جدید کشورمان در یونان، تعدادی از بازرگانان ایرانی مقیم این کشور با ایشان ملاقات و درباره طیفی از مسایل تجاری و بازرگانی گفت و گو کردند.

جناب آقای گیوزاد ضمن تشکر از حضور تجار ایرانی مقیم یونان در اولین نشست سفارت جمهوری اسلامی ایران با تجار و بازرگانان ایرانی اعلام کرد: ایرانیان مقیم یونان در همه فعالیت ها و فرصت های تجاری در اولویت قرار دارند و در نظر داریم از تمامی ظرفیت های موجود در این زمینه استفاده کنیم. وی ضمن اشاره به نقش ایرانیان خارج از کشور در پیشبرد مناسبات فیمابین افزود: ضروری است با همکاری یکدیگر تشکلی منسجم به منظور تبادل نظر درباره راهکارهای مناسب جهت ارتقای مناسبات و همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین ایران و یونان و شناسایی و استفاده از ظرفیت های اقتصادی و بازرگانی موجود بویژه در جمع ایرانیان مقیم این کشور راه اندازی کنیم. در ادامه این نشست صمیمی‌که دو ساعت به طول انجامید، تجار ایرانی شرکت کننده به بیان نظرات، پیشنهادات و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداخته و از تجربیات، راهنمایی‌ها و توصیه‌های سفیر جدید کشورمان در یونان در راستای رفع موانع کنونی بهره برداری کردند.
این اولین نشست سفیر با تجار ایرانی طی چهارسال گذشته بود و نشاندهنده اهتمام سفیر جدید کشورمان به فعالیت اقتصادی و گسترش مناسبات اقتصادی فیمابین ایران و یونان است.