EN
سه شنبه 28 فروردین 1403

تجربیات یک گردشگر در یونان

تجربیات یک گردشگر در یونان

 

آیا یونانی‌ها در یونان انگلیسی صحبت می کنند؟

یونانیان به زبان یونانی صحبت می کنند. اما از آنجا که همه دانش آموزان یونانی در مدرسه شروع به یادگیری زبان انگلیسی از کلاس سوم می کنند، بیشتر یونانیان زیر 40 سال انگلیسی نیز بلد هستند. کسانی که در صنعت توریستی هستند، به ویژه در مکان هایی که مورد استقبال گردشگران خارجی است، معمولاً به انگلیسی و همچنین چند زبان دیگر تسلط خوبی دارند. همچنین در علائم جاده‌ها و تابلو‌های راهنمایی رانندگی در همه‌ی جاده‌ها و خیابان‌های یونان از زبان انگلیسی استفاده شده است. بلد نبودن زبان در سفر به یونان برای شما مشکلی ایجاد نمی‌کند ولی اگر حروف الفبای یونانی را یاد بگیرید یک قدم جلوتر خواهید بود .

 

استفاده از موتور سیکلت، دوچرخه و اسکوتر در خیابان‌های یونان می توانند خطرناک باشند!

ممکن است احساس کنید که اجاره موتور سیکلت یا اسکوتر می تواند شما را در سفر خود به یونان راحت تر کند. ولی، جاده های خطرناک و منحنی، سطوح ناهموار، وسایل نقلیه با سرعت بالا می تواند بسیار خطرناک باشد. کلاه ایمنی بپوشید و هوشیار باشید. حتی رانندگی رانندگان در یونان خطرناک و چالش برانگیز است.

 

 

زمان در یونان برای اتوبوس ها، قطارها، و کشتی ها نسبی است. در حالی که همه کم و بیش انتظار دارند که ممکن است زمان حرکت به تأخیر بیفتد، در یونان برعکس همیشه زودتر از زمان مقر حرکت می کنند. اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که همیشه زود می رسید متوجه این موضوع می شوید.

 

 

در فرودگاه هرگز دیر نرسید و به موقع باشید چون ممکن است لحظه‌ی آخر اسم شما را پیج کنند و به پرواز نرسید.

 

آتن یکی از امن ترین پایتخت های جهان است ، اما آیا این به معنای کاملاً بی خطر است؟ نه کاملا.

روش هایی برای کاهش خطر زدن جیب شما وجود دارد. هرکسی باید اشیاء با ارزش خود را نزدیک خود حمل کند. برای حمل اشیاء با ارزش، از جمله گذرنامه و پول را در یک کیف پول متصل به کمربند، قرار دهید و هرگز نباید کیف پول را در جیب عقب حمل کنید. اشیاء با ارزش خود را مخفی نگه دارید.

 

Source

https://www.tripsavvy.com/essential-things-to-know-about-greece-1526338

*مقاله‌ای از دیوید سی تاملینسون / گتی ایماژ